نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات نشان می‌دهد که تقابل ایران و آمریکا درصحنه داخلی و عرصه بین‌المللی محور مطبوعات امروز بوده است. درحالی‌که آمریکا درخواست تماس از ایران را دارد، نیروی نظامی خود را به منطقه فرستاده تا جو روانی علیه ایران ایجاد کند که این موضوع در روزنامه‌ها موردبررسی قرارگرفته است.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات نشان می‌دهد که تقابل ایران و آمریکا درصحنه داخلی و عرصه بین‌المللی محور مطبوعات امروز بوده است. درحالی‌که آمریکا درخواست تماس از ایران را دارد، نیروی نظامی خود را به منطقه فرستاده تا جو روانی علیه ایران ایجاد کند که این موضوع در روزنامه‌ها موردبررسی قرارگرفته است. دراین‌باره روزنامه‌ها از تناقض رفتاری ترامپ و همراهی برخی از جریانات داخلی با رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند. واکنش‌های طنز کاربران فضای مجازی نیز در مطبوعات امروز نمود داشته و برخی از روزنامه‌ها به سوژه شدن ترامپ در بین ایرانیان پرداخته‌اند.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که اقدام هفته‌نامه صدا در ایجاد دوگانگی جنگ و صلح همراه با نمایش اقتدار آمریکا امروز محور نقد و تحلیل روزنامه‌های اصولگرا بوده است و روزنامه‌های این جریان با تیترها «صدای ترامپ از حلقوم مدعیان اصلاحات»، «جنگ سوخته»، «سروصدا روی کاغذ» و «کاسبان ترس فروشی» به آن پرداخته‌اند. محور دیگر روزنامه‌های اصولگرا تأکید بر این موضوع است که تحرکات اخیر آمریکا یک جنگ روانی است و هدف خود را با القای جنگ نظامی پیش می‌برد. برخی از روزنامه‌های این جریان نیز لزوم ایجاد شورونشاط دینی در مدارس و جلوگیری از اجرای سند 2030 در نظام آموزشی را پیگیری کرده‌اند. موضوعات اقتصادی همچون «برنگشتن ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی»، «سوداگری در بین خودروسازان»، «نقدینگی بالا و رهاشده» و «افزایش قیمت اجاره‌بها» از موضوعاتی بوده است که به آن پرداخته‌اند.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که درخواست ترامپ مبنی بر تماس ایران با آمریکا در روزنامه‌های این جریان مورد تحلیل و بررسی قرار دارد و روزنامه‌های سازندگی، همدلی، شرق و آرمان به آن پرداخته‌اند. اظهارات چالش‌برانگیز اخیر عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه درباره نحوه برخورد با اروپا و افغانی‌های مهاجر در ایران نیز از دیگر موضوعاتی بود که روزنامه‌های این جریان سعی در توجیه آن داشتند. نام محمدرضا باهنر هم در صفحات روزنامه‌های اصلاح‌طلب زیاد دیده می‌شود. باهنر که چند روز گذشته بر سر سفره احمدی‌نژاد حاضرشده بود اکنون از دیدار خود با عارف خبر می‌دهد و این موضوع مورد استقبال روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرارگرفته است البته به نظر می‌رسد این موضوع با طرح «جلسات گفتگوی ملی» نیز مرتبط است. اصلاحات که از شکست انتخاباتی آینده بیم دارد اکنون موضوع گفتگوی ملی را مطرح کرده و عده‌ای را نیز گرد هم آورده است. «جنگ تجاری چین و آمریکا» و «اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی» از دیگر موضوعات موردتوجه روزنامه‌های این جریان بوده است.

صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸ صفحه اول روزنامه‌های 22 اردیبهشت ۹۸

ارسال نظر
captcha