در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی صورت گرفت
روز گذشته عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در حالی از اهمیت بازی‌های رایانه‌ای سخن گفت که در اقدامی عجیب آماری متناقض با اماری رسمی اعلام کرد.
به گزارش گروه رسانه و فضای مجازی فرهنگ سدید، روز گذشته عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در حالی از اهمیت بازی‌های رایانه‌ای سخن گفت که در اقدامی عجیب آماری متناقض با اماری رسمی اعلام کرد.

عباس صالحی در این جشنواره گفت: آمار‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۶ نشان داده است که ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی روزانه به طور متوسط ۷۳ دقیقه بازی می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد ارزش زحمات و خدمات بازی‌سازان چقدر است و بابت همتی که دارند از آن‌ها تشکر می‌کنم.

هر چند اصل سخنان وزیر محترم ارشاد مبنی بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای یک رسانه اثر گذار هستند و در همین راستا برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در صورت سیاستگذاری مناسب زمینه استفاده از این رسانه را فراهم نماید صحیح است، اما طبق گزارش دایرک (مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال)، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۹۶ تحت عنوان نمای باز ۱۳۹۶، ۲۸ میلیون گیمر به صورت متوسط ۹۰ دقیقه در روز بازی می‌کنند و در گزارش قبلی با عنوان نمای باز ۱۳۹۴، در ایران ۲۳ میلیون گیمر به صورت متوسط در روز ۷۹ دقیقه بازی می‌کنند که با آمار ارایه شده توسط وزیر محترم یعنی ۲۴ میلیون ۷۰۰ هزار و متوسط ۷۳ دقیقه بازی می‌کنند تطابقی ندارد.
ممکن است این یک اشتباه تایپی در خبرگزاری‌های منتشر کننده مانند خبرگزاری مهر و ایرنا باشد که بالطبع بایستی اصلاح شود، اما اگر این خبر صحیح باشد حاکی از این است که متاسفانه وزیر محترم به این حوزه مهم که از آن با عنوان قلب محصولات فرهنگی یاد نموده اشراف دقیقی ندارد و یا لااقل مشاوران وی در این زمینه مشاوره صحیحی خدمت وزیر محترم ارایه نمی‌دهند. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اقدامی عجیب‌تر همین امار اشتباه را به نقل از وزیر محترم که به بنیاد استناد نموده را نیز منتشر می‌کند.

شاید برخی اذعان کنند که حالا ۲۳ میلیون یا ۲۴ میلیون یا ۲۸ میلیون چه فرقی دارد، ولی این اشتباه از سوی وزیر زمانی حساس‌تر می‌شود که ایشان میبایست در تمامی حوزه‌های فرهنگی اشراف کامل حداقل نسبت به آمار و ارقام داشته باشد تا بتواند در سیاست و برنامه ریزی‌ها دقیق و سنجیده عمل نماید؛ این در حالی است در مهرماه سال جاری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نظارت ضعیف بر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مجلس کارت زرد گرفت.
ارسال نظر
captcha