انجمن‌های وابسته به غرب و به ظاهر دلسوز حقوق کودک در راستای اجرای محرمانه سند ۲۰۳۰ با معرفی و انتشار کتاب، انیمیشن و بازی با هدف آموزش کودکان در مسیر باطل فرهنگ وارداتی، برنامه‌های خود را آغاز کرده و با دسترس قرار دادن انواع بازی‌های جنسی در اپلیکشین های مختلف مانند گوگل پلی و بازار و نیز با ارائه بازی‌های آنلاین سعی می‌کنند که تا جامعه را به سوی امیال خود سوق دهند.
گروه تعلیم و تربیت فرهنگ سدید: پس از انکه پروژه اجرای سند غربی 2030 در ایران شکست خورد، نفوذی‌های حوزه تعلیم و تربیت تلاش کردند تا این سند وارداتی را از دو طریق پیگیری کنند. این افراد در ابتدا این پروژه را به صورت محرمانه و با چاپ و انتشار کتاب و مجلات دنبال کرده و سپس با برجسته سازی حوادث و رویدادهای اجتماعی برای کودکان تلاش کردند تا از با بهره گیری از عواطف و احساسات افکار عمومی، سند 2030 را توجیه کرده و لزوم آن را به جامعه القا کنند. هرچند که می دانستند اسلام برای پیشگیری، کنترل و آموزش کودکان به سمت زندگی برتر برنامه دارد اما به دنبال واردات یک برنامه غربی بودند.
از این رو شاهد بودیم که سال گذشته خبر‌ها به صورت پی در پی در خصوص آزار‌های جنسی کودکان در ایران بزرگ نمایی می شد و رسانه‌ها بر روی آن به صورت ویژه موج سواری می‌کردند که این اقدام در راستای ایجاد تشنج در بین خانواده ها و القای عدم امنیت کودکان هرچه بیشتر در رسانه‌ها و فضای مجازی دنبال می‌شد. در این بین انجمن‌های وابسطه به ظاهر دلسوز حقوق کودک در راستای اجرای محرمانه سند ۲۰۳۰ نیز با معرفی و انتشار انیمیشن [1] و بازی[2] (بیش از صد‌ها عنوان بازی با محتوای آموزشی نامتعارف به کودکان از قبیل: حاملگی، سزارین و دکتر بازی، آرایش، سلبریتی‌های هالیودی) سعی در آموزش کودکان در مسیر مطلوب خود را آغاز کرده و با دسترس قرار دادن انواع بازی‌های جنسی در اپلیکشین های مختلف مانند گوگل پلی و بازار و نیز با ارائه بازی‌های آنلاین تلاش کردند تا جامعه را به سوی امیال خود سوق دهند.
برخی از انتشارات نیز با روی آوردن به نشر کتاب‌های ترجمه شده (آلمان و آمریکا) با محتوای آموزش جنسی در سنین کودکی به انتشار محتوای آموزشی در این عرصه روی آورده اند. از جمله انتشارات گیسا که کتابی باعنوان "بدن من مال خودمه[1]" در دست انتشار دارد. این کتاب هم اکنون در سایت‌های معرفی و فروش کتاب گذاشته شده است و توسط سایت دویچه وله نیز معرفی شده است. به عنوان یک مشتری با فروشندگان کتاب تماس گرفتیم و از متولیان فروش سایت کتاب سیتی متوجه شدیم که این کتاب در حال حاضر در کشور آلمان روایت می‌شود و قرار است تا اواسط تیرماه در اختیار مخاطبان با قیمت ۳۰۰۰ تومان قرارگیرد. به گفته‌ی عاملین فروش این سایت این کتاب طی چند روز گذشته بیش از ۴۰ نفر متقاضی داشته است که افراد با ثبت نام در سامانه و پرداخت وجه به انتظار رسیدن کتاب هستند. بر همین راستا متولیان فروش سایت کتاب سیتی کتاب‌های همچون "توپولو به بدن من دست نزن" ترجمه هستی سعادت و نیز کتاب "نه به من دست نزن" از موسسه فرهنگی هنری اورنگ آفرین را به عنوان کتاب‌های موجود در این زمینه به ما معرفی کردند.
 

اشاره کوتاه به نسخه‌ای که انتشاراتی‌ها برای خانواده‌ها می‌پیچند

  • یکی از اولین چیز‌هایی که به کودکان یاد می‎دهیم این است که چطور اعضای مختلف بدنشان را نام ببرند.
  • هرچه بزرگتر می‎شوند باید یک قدم جلوتر رفته و بدانند برخی ازاعضای بدنشان خصوصی است و به خودشان تعلق دارد.

هرکودک فارغ از جنسیت، سن و پیشینه ممکن است قربانی سواستفاده جنسی باشد، با این وجود بزرگتر‌ها هنوز نمی‎دانند که چگونه و چه زمانی درباره این موضوع با کودکانشان حرف بزنند. کتاب بدن من مال خودمه برای کودکان ۳ تا ۸ سال نوشته شده است و به والدین کمک می‌کند تا راجع به امنیت و حریم خصوصی فرزندان به روشی مستقیم و محبت آمیز با آنان حرف بزنند.
کتاب، به زبانی ساده و رسا به مسائل روزمره‌ای پرداخته که به حریم شخصی کودکان بزرگ‌تر از ۵ سال (۵ تا ۷ سال) مربوط می‌شوند و این مطالب را با عکس‌هایی همراه و گویاتر ساخته است. گایسلِر می‌نویسد: بچه‌ها در پیوند با بدن‌شان به اعتماد به نفس نیاز دارند. تنها در این صورت است که آن‌ها می‌توانند نزدیکی و لمس‌هایی که برایشان نامطلوب است را دریابند و پس بزنند. بسیار مهم است که کودک در رابطه با بدن و احساساتش خودآگاهی و شناخت پیدا کند و بداند چه می‌خواهد و چه نمی‌خواهد. ما باید این جرأت را در بچه‌هایمان ایجاد کنیم که احساسات‌شان را روشن بیان کنند و هنگامی که از چیزی بدشان می‌آید (اهمیت موضوع صرفا میل و علاقه‌ی کودک است) "نه" بگویند در پایان کتاب، نشانی‌های تماس با نهاد‌های حفظ حقوق کودک آمده و کتاب را برای کودکان و بزرگسالان مفید و موثر ساخته است.

با مطالعه کتاب دقیقا در میابیم که نسخه غلطی که غرب را دچار بحران کرده و برای آن‌ها بی بندبار و فساد به بار آورد در ایران در حال پیگیری و پی‌ریزی است.

مهدمهدمهد


اطلاع رسانی و پروپاگاندا از طریق خبرگزاری‌های معاند
بیرقی ناشر گیسا که به زودی ترجمه این کتاب را به بازار خواهد داد به دویچه وله گفت: یکسال پیش برای حقوق این کتاب و چند کتاب دیگر با ناشر آلمانی مذاکره کردیم که به خاطر شرایط نامساعد ایران برای حق تألیف کتاب به توافق نرسیدیم و مجبور شدیم کار را متوقف کنیم. ولی خوشبختانه به تازگی ناشر اصلی برای چاپ این کتاب و چند کتاب دیگر از این مجموعه در ایران موافقت کرد. شاید اگر یکسال پیش این کتاب در ایران چاپ و توزیع شده بود، حداقل چند کودک کمتر مورد آزار قرار می‌گرفتند.
دومین کتاب "بدن من مال خودمه" به نوشته جیل استاریشِفسکی وکیل دادگستری در نیویورک که کار اصلی خود را پیگرد مجرمان کودک‌آزاری جنسی قرار داده، در سال ۲۰۱۶ در مینیاپولیس آمریکا توسط انتشاراتی فری اسپیریت (Free spirit) نهاد و انتشاراتی حفظ حقوق کودک، منتشر و کوتاه زمانی پس از آن توسط نیوشا احمدی‌خو در تهران ترجمه و به صورت دیجیتال در جهان مجازی پخش شده است. ناگفته پیدا است که مطالب دو کتاب به یکدیگر شبیه‌اند با این تفاوت که در کتاب دوم روی سخن اندکی بیشتر با بزرگسالان است. نویسنده در این کتاب صریح‌تر به مسأله آزار‌های جنسی به کودکان پرداخته و می‌گوید همان‌گونه که ما به کودک می‌آموزیم از آتش بپرهیزد، باید به او یاد بدهیم که از حریم شخصی خود دفاع کند.
استاریشِفسکی در بخشی از کتاب می‌نویسد: اگر از این کتاب برای آموزش به فرزند خود یا کودکان خانواده و فامیل‌تان استفاده می‌کنید، این قانون را اجرا کنید: اگر کسی، حتا پدربزرگ یا مادربزرگ، به کودک چنین چیزی می‌گوید که "برایت بعدا بستنی می‌خرم، اما بین خودمان بماند"، مؤدبانه، اما با قاطعیت بگویید "ما در خانواده‌مان هیچ رازی نداریم". بعد رو به کودک تکرار کنید، "ما در خانواده‌مان هیچ رازی نداریم، ما همه چیز را می‌توانیم به هم بگوییم".

ارائه بازی‌های جنسی برای کودکان بدون نظارات مسئولان!
جدای از تالیف کتاب و یا ترجمه کتاب در راستای آموزش‌های جنسی، ارائه بازی‌های انلاین با دسترسی راحت و حتی با باز کردن یک فیلتر شکن ساده و قابل دسترس، کودکان وارد دنیایی می‌شوند که تمای حریم‌ها و عرف‌های جامعه شکسته شده است و کودک را دچار سردرگمی و هیجان می‌کند این هیجان که پیش‌تر با پس زدن اطرافیان برای شناختن این دست مسائل همراه بود اکنون بدون مزاحم و حتی همراهی برای سرگرم شدن کودک در دسترس وی قرار گرفته است.

آموزش رقص، آرایش، عروس بازی، دکتر بازی و... که همگی با پوشش‌های زننده و مستهجن هستند کودک را وادار می‎کند تا برای خاموش کردن هیجانش مشغول این بازی‌ها شود. بازی‌هایی که بدون نظارت هیج دستگاه مسئول و حتی خانواده‎ها در کافه بازار و گوگل پلی و سایت‌های فیلتر شده قابلیت دسترسی دارد. در ذیل به نمونه‎هایی از صد‌ها بازی ساخته شده اشاره شده است:

مهدمهدمهدمهدمهدمهدمهدمهدمهد
 
 
با ارایه سند ۲۰۳۰ درایران و تن دادن دولت به این سند و هزینه دار بودن خروج دولت از آن انتظار می‎رود که موج آموزش‎های ارائه شده دراین راستا در آینده نزدیک با فضا سازی‎ها و هجمه‎ها علیه برخی اتفاقات مرتبط به راه افتد و موجب همراهی افکار عمومی با این آموزش‎ها شود؛ لذا برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا بسیاری از مؤسسات حقوق بشری، انتشارات، سایت‌ها و نرم افزار‌های داخلی و خارجی در این زمینه مورد نظارات دقیق قرار گیرند و هرگونه کتاب، دوره‌های آموزشی، بازی، میزگرد‌ها و سمینار‌هایی با موضوع کودک و آزار‌های جنسی مورد ارزیابی واقع شود. آموزش‌ها به خانواده‌ها و نحوه تربیت آن‌ها نیز از جمله موارد مهمی است که لازم است تا توسط سیستم آموزشی پیگیری شود و هشدارهای لازم در خصوص رشد تفکرات غربی داده شود تا در آینده دچار کشوری بی‌هویت همچون فرانسه و آمریکا نشویم.
 
 

[1] موسسه نسل نو به مدیریت سحر سلطانی فعال کودک در دوبله انیمیشن ها با محتوای آموزش جنسی به کودکان و برپا کننده  کارگاه های آموزش جنسی فعال در حوزه فبک 

[2] http://ir.game-game.com/6195/بیش از صد عنوان بازی با محتوای آموزش های نامتعارف به کودکان از قبیل حاملگی، سزارین و دکتر بازی، آرایش، سلبریتی های هالیودی که به صورت بازی های موجود در بازار برای نصب و نیز آن لاین با دسترسی به فیلتر شکن موجود است که برخی از آنها  و نیز تولید بازی با محتوای آموزش جنسی به کودکان

[1] دو کتاب با این عنوان ارائه شده است که اولی در کشورآمریکا توسط جیل استاریشفسکی نوشته شده است نیوشا احمدی خو به ترجمه آن در ایران پرداخته است کتاب بعدی با همین عنوان در کشورآلمان توسط داگمار گایسلِرنوشته شده است که قرار است در اواسط تیرماه به سبد خرید فرهنگی کشور افزوده شود.

ارسال نظر
captcha