به گزارش فرهنگ سدید، مراسم اختتامیه نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «تجلیل از رسانه‌ها» امروز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی و رسانه‌های فعال در مراسم شنبه‌های انقلاب در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.


بیش از ۳۰۰ فعال رسانه‌ای مختلف برنامه‌های شنبه‌های انقلاب را پوشش دادند/ باتوجه به احتضار تمدن غربی ان شاء الله نظریه پایان تاریخ را ما خواهیم نوشت
سردار نقدی: مرور تجربه‌های چهل ساله و تبیین ماموریت‌های ۸ گانه رهبری برنامه بعدی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب/ حبیبی: گنجینه گلستان انقلاب نیاز بنیادی رسانه‌ها را مرتفع کرد / گنجی: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تبیین شود / امانلو: باتوجه به احتضار تمدن غربی ان شاء الله نظریه پایان تاریخ را ما خواهیم نوشت
بر اساس این گزارش، حسین امانلو مسئول ستاد اطلاع‌رسانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان و قدردانی از تلاش‌های رسانه‌ها در پوشش برنامه شنبه‌های انقلاب اظهار داشت: تلاش‌های شنبه‌های انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی از زبان یاران و سربازان انقلاب اسلامی در خارج از مرز‌ها شنیده شد و این راه انقلاب بود که بعد از ۴۰ سال در قالب رسانه‌ای بیان شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های شنبه‌های انقلاب در ۴۱ هفته تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ فعال رسانه‌ای مختلف برنامه‌های شنبه انقلاب را با حضور ۳۰۰ کارشناس و صاحب‌نظر پوشش دادند که درمجموع بیش از ۳ هزار گزاره از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تبیین شد.

امانلو ادامه داد: از تمامی رسانه‌هایی که برنامه شنبه‌های انقلاب را پوشش دادند قدردانی می‌کنم و در این مراسم بنا داریم از رسانه‌هایی که فعال‌تر در این عرصه بودند، تشکر نماییم.

مسئول اطلاع‌رسانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی گفت: با تبیین گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر احتضار تمدن غربی ان شاء الله نظریه پایان تاریخ را ما خواهیم نوشت و تمدن نوین اسلامی را ایجاد خواهیم کرد.

 
گنجینه گلستان انقلاب نیاز بنیادی رسانه‌ها را مرتفع کرد
سردار نقدی: مرور تجربه‌های چهل ساله و تبیین ماموریت‌های ۸ گانه رهبری برنامه بعدی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب/ حبیبی: گنجینه گلستان انقلاب نیاز بنیادی رسانه‌ها را مرتفع کرد / گنجی: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تبیین شود / امانلو: باتوجه به احتضار تمدن غربی ان شاء الله نظریه پایان تاریخ را ما خواهیم نوشت

دکتر حبیبی، مدیر رادیو انقلاب در بخش دیگر این مراسم اظهار داشت: سنگ بنای اصلی برای تولید یک برنامه بنیان‌های پژوهشی و کارشناسی یعنی موضوع و محتواست.

وی ادامه داد: خردادماه در منزل شهید خالقی پور در منطقه نازی‌آباد تهران حضور پیدا کردیم و افتتاحیه برنامه شنبه‌های انقلاب را برگزار کردیم که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم این جلسه مقدمه‌این کار بزرگ باشد که نتیجه‌اش تدوین کتاب «گلستان انقلاب» باشد.

حبیبی اضافه کرد: قریب ۳۰۰ کارشناس و صاحب‌نظر در این برنامه‌ها به تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی پرداختند که امروز صدای این افراد در شبکه‌های رادیویی مختلف به‌ویژه رادیو انقلاب پخش می‌شود.

مدیر رادیو انقلاب افزود: گردآوری این گنجینه که مقایسه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی به گذشته است، کار بسیار سختی بود که نیاز بنیادی رسانه‌ها را مرتفع کرد و ما نیز در کنار دیگر رسانه‌ها تلاش کردیم تا مبلغ و مبین این کار عظیم برای مردم باشیم.

وی گفت: برنامه‌های شنبه‌های انقلاب بازتاب بسیار خوبی داشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت به‌طوری‌که در یک نظرسنجی پیام‌رسانی انجام‌شده توسط این رادیو، با استقبال مردم مواجه شدیم.

حبیبی گفت: «شنبه‌های انقلاب» امروز یک برند شده است و برنامه‌های مختلفی با این عنوان در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در حال پخش است و رادیو انقلاب نیز طی ۴ ماه برنامه‌ای مختلفی را با محوریت برنامه شنبه‌های انقلاب پخش کرد.

مدیر رادیو انقلاب افزود: راه‌اندازی این رادیو کار نویی بود، این رادیو مناسبتی بود و محصور در دهه فجر بود، اما امسال با عزم دکتر شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، برنامه‌های این رادیو بعد از پایان کار رادیو اربعین آغاز شد که موج‌آفرینی ملی را ایجاد کرد و در بازه زمانی ۴ ماهه در ۳ دوره تبیینی به پخش برنامه‌های متنوع پرداخت که بخشی از آن‌ها به پخش برنامه‌های شنبه‌های انقلاب اختصاص داشت.

وی ادامه داد: پوشش رسانه‌ای رادیو جمهوری اسلامی محصور در رادیو انقلاب نبود بلکه ۱۶ شبکه رادیویی در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی فعال بود و همچنین بسته‌های ۳۰ دقیقه‌ای نیز تولید شد و برای پخش در رادیو‌های استانی ارسال شد.

حبیبی گفت: رادیو پیام نیز بسته‌های ۳ دقیقه‌ای پیام خدمت را پخش کرد که پخش این برنامه همچنان ادامه دارد.

مدیر رادیو انقلاب با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری فصل جدیدی از حرکت را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد، افزود: این بیانیه می‌تواند الگویی برای ۵۰ ساله آینده کشور و همچنین دولت سازی مدنظر مقام معظم رهبری در ۵ رکن اصلی تمدن اسلامی باشد و در این زمینه وظیفه رسانه‌ها سنگین است.

 
بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تبیین شود
سردار نقدی: مرور تجربه‌های چهل ساله و تبیین ماموریت‌های ۸ گانه رهبری برنامه بعدی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب/ حبیبی: گنجینه گلستان انقلاب نیاز بنیادی رسانه‌ها را مرتفع کرد / گنجی: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تبیین شود / امانلو: باتوجه به احتضار تمدن غربی ان شاء الله نظریه پایان تاریخ را ما خواهیم نوشت

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در ادامه این مراسم اظهار داشت: این ابتکار و ایده تبیین دستاورد‌های انقلاب در طول سال زمانی ارزش‌گذاری بیشتر می‌شود که فشار روانی و اقتصادی دشمن را درک کنیم که این برنامه پاتکی به آن بود که با سازمان‌دهی جامع برگزار شد و نهایتاً در این کتاب نیز متمرکز شد.

وی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری را به این مراسم متصل کنیم تا به امروز گزارشی از گذشته ارائه شد حال باید به چشم‌انداز آینده بپردازیم و چگونگی تحقق را بیان کنیم و البته از تعریف و تمجید این پیام خودداری شود و با حضور کارشناسان هر فصل را تبیین کنید و در اختیار مجلس و رسانه‌ها قرار دهید، زیرا راهکار ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی کشور باید تبیین شود.

گنجی با طرح این سؤال که در فهم انقلاب اسلامی باید بدانیم امروز در چه جایگاهی هستیم، گفت: برای بررسی جایگاه انقلاب باید موانع دیده شود تا  بدانیم با عبور از چه موانعی مانند جنگ ۸ ساله، ترور و تحریم به این جایگاه رسیده‌ایم.

گنجی بابیان اینکه جوانان باید بر تاریخ معاصر اشراف داشته باشند که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: اگر زمان داشتم تاریخ معاصر می‌خواندم، افزود: همسر سفیر انگلیس در زمان صدارت امیرکبیر خاطراتی نقل کرده است که ایران امروز مثل بره رام در دامن روسیه و انگلیس جابجا می‌شود و امیر بنا دارد این را به هم زند که نخواهد توانست یا ۱۰ سال قبل از آن میرزا شفیع مازندرانی می‌نویسد از کاخ گلستان خارج شدم، دیدم فردی از دفتر مرا صدا می‌کند که کارمند سفارت روسیه آمده است و با شما کار دارد، سؤال م. سفیر است و یا کارمند سفارت که پاسخ داد کارمند است، گفتم بگویید کاردارم و بازخواهم گشت که گفت: نه اعلام کرده است همین حال حاضر باید برگردید که گفتم خاک‌برسر این کشور که کارمند یک سفارت به صدراعظم ایران دستور می‌دهد.

مدیرمسئول روزنامه جوان تصریح کرد: سالیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران می‌گوید بعد از راهپیمایی عاشورای ۵۷ نزد شاه رفتم که از من پرسید نظر شما در این خصوص چیست که گفتم ایالات متحده از هر تصمیم شما حمایت می‌کند لذا خوشحال شد، اما آمریکایی‌ها در تابستان و پاییز ۵۷ به این نتیجه رسیده بود که شاه نمی‌ماند و طرحی جایگزین داشت که در این ایام پیش شاه رفتم و جویا شد نظر شما چیست، تا اعلام کردم که جمع‌بندی آن است شما دوام نمی‌آوری و هرروز می‌کُشید و باید بروید که شاه گفت: اگر می‌گوید بروم، می‌روم، فقط بگویید کجا بروم.

 
رسیدن انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی با حفظ دستاورد‌ها موفقیتی بزرگ است/ تأکید امام خمینی (ره) بر بیان اقدامات انقلاب/ مرور تجربه‌های چهل ساله و تبیین ماموریت‌های ۸ گانه رهبرب برنامه بعدی «جنبش مردمی پاسداشت انقلاب»
سردار نقدی: مرور تجربه‌های چهل ساله و تبیین ماموریت‌های ۸ گانه رهبری برنامه بعدی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب/ حبیبی: گنجینه گلستان انقلاب نیاز بنیادی رسانه‌ها را مرتفع کرد / گنجی: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تبیین شود / امانلو: باتوجه به احتضار تمدن غربی ان شاء الله نظریه پایان تاریخ را ما خواهیم نوشت

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسدار انقلاب اسلامی  نیز در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی خود رسید که این امر در تاریخ معاصر رخ نداده است که انقلابی با حفظ آرمان‌ها و اهداف خود به ۴۰ سالگی برسد، زیرا حفظ پیروزی از رسیدن به پیروزی مهم‌تر است و این بار‌ها توسط امام خمینی (ره) بیان‌شده بود.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به چهل‌سالگی انقلاب اتفاقی بزرگ است که بار‌ها باید به آن بالید، افزود: امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب خطاب به دولت موقت که هنوز کار آن‌چنانی برای مردم صورت نگرفته بود فرمودند: یک مرغ زمانی که تخم می‌گذارد آن‌هم سروصدا دارد لذا کار‌هایی را که انجام می‌دهید برای مردم بیان کنید.

نقدی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در ابتدای انقلاب در مقایسه با دوران پهلوی بسیار چشمگیر بود، تصریح کرد: تحولات عظیمی در ابتدای انقلاب در عرصه خدمات به مردم صورت گرفته بود، اما امروز اتفاقات بزرگی در کشور صورت گرفته است که در مقایسه با اتفاقات اولیه قابل‌مقایسه نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسدار انقلاب اسلامی بابیان اینکه معتقدم مهم‌ترین دستاورد انقلاب همین رسیدن به ۴۰ سالگی است، افزود: اگر در عرصه صنعت، پزشکی و ... هیچ دستاوردی حاصل نشده بود و تنها با حفظ ارزش‌ها به ۴۰ سالگی رسیده بودیم، خود دستاورد بزرگی بود.

وی اضافه کرد:  بعد از حفظ انقلاب که خود دستاوردی بزرگ است، تجربه‌های حاصل در این ۴۰ سال دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود که باید این تجربه را مرور کرد.

نقدی با اشاره به اینکه کار تبیین دستاورد‌ها تازه از امروز آغازشده است و ما کمی دیر در این زمینه عمل کردیم، افزود:  کار و تلاش در عرصه تبیین تجربه‌ها آغازشده است که می‌تواند دستمایه اصلی برای ادامه راه کشور در گام دوم انقلاب باشد لذا استقبال می‌کنیم که در ادامه این برنامه تبیین دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب به چگونگی عملیاتی شدن ۸ تکلیف مطرح‌شده در بیانیه مقام معظم رهبری بپردازیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسدار انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری قبل از تبیین ۸ تکلیف و مأموریت جوانان، امید داشتن و فارغ شدن از تصویرسازی‌های بیگانگان علیه انقلاب را تکلیفی برای کشور مطرح کرده‌اند که آماده‌ایم این ۸ تکلیف را تبیین کنیم و در پی آن مطالبات لازم برای اجرایی شدن آن‌ها را از نهاد‌های مربوطه؛ اعم از دولت، مجلس، قوه قضاییه، نهاد‌های نظامی و ... داشته باشیم، اما شرط موفقیت در این عرصه نیز مشارکت رسانه‌هاست، زیرا جنگ امروز جنگ رسانه‌هاست.

وی تصریح کرد: بازتاب رسانه‌ای برنامه‌های شنبه‌های انقلاب در حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تجلی داشت.

نقدی در توصیه‌ای به اصحاب رسانه گفت:  اصحاب رسانه در این هفته پیام امام خمینی (ره) به مهاجران جنگ تحمیلی در سال ۶۸ را مطالعه کنند که در این پیام امام می‌فرمایند: مسئولان بدانند، انقلاب محصور به این کشور نیست بلکه مقدمه‌ای برای ظهور است و در بخش دیگری می‌فرمایند که مسئولین باید به زندگی و معیشت مردم توجه داشته باشند، اما این توجه نباید آن‌ها را از مسئولیت اصلی آن‌ها که همان زمینه‌سازی ظهور است، غافل کند، امام خمینی (ره) در این پیام می‌فرمایند که مردم بدانند پیمودن این مسیر برای زمینه‌سازی ظهور هزینه دارد، گرسنگی و شهادت دارد بنابراین رسانه‌ها بدانند که در کاری در حال مشارکت هستند که نقطه عطف تاریخ بشریت است و همه انتظار آن را دارند.

در پایان این مراسم، از شبکه یک سیما، شبکه ۲ سیما، شبکه ۵، شبکه خبر، رادیو انقلاب، رادیو معارف، رادیو جوان، رادیو نمایش، رادیو ایران، روزنامه جوان، خبرگزاری‌های فارس، تسنیم، میزان، دانشجو، هفته نامه ۹ دی، سازمان بسیج رسانه و سایت شلمچه نیوز از سوی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظر
captcha