چرا برخی از روزنامه‌هایی که پول بیت المال را هم می‌گیرند تا در خدمت کشور و نظام باشند در چند روز قبل از ۲۲ بهمن. هیچ موضع و حرفی از انقلاب و حضور مردم نزدند شاید می‌خواستند آب در آسیاب دشمن بریزند. افرادی در داخل هنوز هم فکر می‌کنند حرف آخر را آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌زنند، غافل از اینکه نتانیاهو و ایادیش به فکر این هستند که آیا بیست و پنج سال دیگر را خواهند دید یا خیر؟

گروه گفتمان فرهنگ سدید-  علی متقی۲۲ بهمن ۱۳۹۷ روز بسیار سرنوشت ساز و باشکوهی برای ملت ایران رقم خورد. در این روز رأی آری دیگری از مردم سهم انقلاب شد و نا امیدی هم سهم خیلی‌های دیگر.

جان بولتون یکی از تندروترین سیاستمداران آمریکایی طبق روال همیشگی در نشست گروهک مجاهدین خلق (منافقین) در پاریس شرکت کرده بود و در سخنرانی خود در این گردهمایی گفته بود: «رفتار و اهداف حکومت ایران به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد و به هین خاطر تنها راه حل موجود تغییر خود رژیم است ... امیدواریم در سال ۲۰۱۹ چنین اتفاقی را در تهران جشن بگیریم!» و همچنین ادعا کرد انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی خود را نخواهد دید.

بعد از سخنان فوق تمام رسانه‌های دنیا منتظر ۲۲ بهمن بودند. همه در انتظار اینکه بازهم پوزه استکبار به خاک مالیده می‌شود؟ بعضی‌ها از ترس و بعضی‌ها هم از حقد منتظر گزینه دیگری بودند که خوشبختانه ناکام ماندند.

رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:« ۲۲ بهمن امسال به یاری پروردگار و در پرتو همین عوامل تاریخ‌ساز به معنای واقعی کلمه دشمن‌شکن خواهد شد و با هوشیاری ملت و حضور همه سلایق و دیدگاهها، پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.» برخی‌ها در داخل به این بیانات "ولی" شک داشتند و در این مدت هیچ صحبتی از انقلاب و دستاورد‌های درخشان آن و دعوت مردم به حضور در راهپیمایی نکردند و شاید منتظر تحقق حرف‌های "بولتون" بودند، اما غربی‌ها همه منتظر سیل خروشان مردم بودند که محقق شد.

امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند آگاهی بخشی و روشنگری است، زیرا جریان های معاند و شبکه های وابسته به استکبار باهدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی و با دروغ پراکنی و شایعه سازی در صدد ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی و حکومت های دینی است و باید صاحبان قلم و اندیشه با تحلیل دقیق و کارشناسانه در مقابل این دشمنی ها ایستادگی کنند، سوال اینجاست که چرا برخی از روزنامه‌هایی که پول بیت المال را هم می‌گیرند تا در خدمت کشور و نظام باشند در چند روز قبل از ۲۲ بهمن. هیچ موضع و حرفی از انقلاب و حضور مردم نزدند و حتی دریغ از یک تیتر . شاید هم می‌خواستند آب در آسیاب دشمن بریزند . افرادی در داخل هنوز هم فکر می‌کنند حرف آخر را آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌زنند، غافل از اینکه نتانیاهو و ایادیش به فکر این هستند که آیا بیست و پنج سال دیگر را خواهند دید یا خیر؟ آن‌ها منتظر محقق شدن هرآنچه که رهبر فرمودند، هستند، چون آن‌ها به پیشگویی‌های "سید علی" بیشتر ایمان دارند.

اردشیر زاهدی آخرین سفیر پهلوی در ایالات متحده و داماد شاه  که با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت کنونی ایران و پیشرفت‌های به دست‌آمده در چهار دهه گذشته، گفت: «ایران امروز با آنچه ۴۰ سال پیش بود، متفاوت است. ایران امروز حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. ۴۰ میلیون نفر از جمعیت، در داخل ایران، در موضوعات مختلف تحصیل کرده‌اند و رهبران آینده هستند. ۳۰ میلیون نفر از این ۸۳ میلیون نفری که دارم در موردشان با شما صحبت می‌کنم، کسانی‌اند که دارند کار می‌کنند، دکتر هستند، فارغ‌التحصیل هستند، رئیس بیمارستان، وزیر، رئیس دانشگاه یا هر چیز دیگری هستند. دو سوم از این ۳۰ میلیون نفر، زن هستند، زنان تحصیل‌کرده. من به این مسئله افتخار می‌کنم، چون این کشور من است و این چیزی است که در این ۴۰ سال گذشته رخ داده است.»

وزیر خارجه ایران بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰ که رابطه بسیار نزدیکی هم با محمدرضا پهلوی داشته، در پاسخ به سوالی در مورد دشواری‌های اقتصادی پیش روی ایران، گفت: «آن‌ها در اداره چنین کشور بزرگی با دشواری‌هایی در زمینه اقتصادی و موارد دیگر مواجه هستند. بله من برای آن‌ها مبارزه می‌کنم و برایم مهم نیست که چه کسی حکومت می‌کند… بله، من به آن‌ها احترام می‌گذارم… چراکه آن‌ها طبق یک منطق عمل می‌کنند؛ و خوب، وقتی این را می‌شنوم آن‌ها را تمجید می‌کنم.» 

امثال اردشیر زاهدی‌ها درکشان بیشتر از برخی عناصر وابسته داخلی  است، چون او روشنی و گرمای خورشید انقلاب را انکار نمی‌کند، اما بعضی‌ها در نور به دنبال ظلمت هستند.

اما بنازم به انقلاب و مردمش که چنان خروشیدند که حتی رسانه‌های غربی هم مجبور به بیان عظمت ملت ایران شدند.
ارسال نظر
captcha