کارشناس مسائل ادیان گفت: هیچگاه در مطبوعات و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایر ان به رهبران اقلیت‌های دینی توهین نشده است، لذا با توجه به فرهنگ غنی در جمهوری اسلامی، چنین رفتاری رخ نخواهد داد، درحالیکه در کشور‌های غربی چندین بار شاهد توهین به پیامبر اسلام (ص) و آتش زدن مساجد بوده ایم.

به گزارش فرهنگ سدید، علی جعفری ‌داجیوندی، کارشناس مسائل ادیان و مدرس دانشگاه، در مصاحبه ای که با رادیو گفت‌وگو داشت مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران الگوی همبستگی و همدلی پیروان ادیان توحیدی است و به نوعی الگوی مطلوبی را از همزیستی مسالمت آمیز به جامعه بشری ارائه کرده است. خوب است مقایسه‌ای بین آزادی‌های اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی و سایر کشورها صورت بگیرد تا دریابیم در غرب که مسلمانان به عنوان اقلیت به شمار می‌آیند، چه نوع آزادی‌هایی برای آنها تعیین کردند. در جمهوری اسلامی برای هر کدام از اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان بیش از ۳۰۰ کلیسا وجود دارد که آزادانه فعالیت می‌کنند. در رابطه با زرتشتیان بیش از ۱۶ آتشکده دایر است که به راحتی فعالیت می‌کنند و دارای چندین انجمن هستند. کنیسه‌ها و انجمن‌های  فرهنگی - مذهبی  یهودیان نیز سال‌هاست که فعالیت می‌کنند.

وی افزود: به عبارتی اماکن زیارتی اقلیت‌های دینی در جمهوری‌اسلامی خیلی بیشتر از اماکن اکثریت جامعه است. اما در غرب که دم از آزادی و دموکراسی می‌زند و ادعا می کند که حقوق اقلیت‌ها را رعایت می‌کند اماکن مذهبی مسلمانان را به آتش می کشد به عنوان نمونه چند سال پیش در سوئد شاهد این قضیه بوده ایم.

جعفری در ادامه اشاره کرد: برخلاف دنیای غرب در طول تاریخ ایران و جمهوری اسلامی به هیچ عنوان به اماکن مذهبی اقلیت های دینی و مذهبی کشور تعرض و بی احترامی صورت نگرفته است و حتی اماکن مقدس آنان توسط سازمان میراث فرهنگي و شهرداری ها مرمت و بازسازی شده و معافیت حق انشعاب آب، برق، گاز و حق الثبت برای آنان در نظر گرفته شده است. در غرب برخی نشریات به پیامبر ما توهین می کنند ولی اگر در ایران به مقدسات آنان کوچکترین بی احترامی صورت گیرد ما را در مجامع بین المللی متهم به نقض حقوق بشر می کنند در حالی که توهین به پیامبر اسلام(ص) را با مقوله آزادی بیان رفع و رجوع می کنند.

کارشناس مسائل ادیان گفت: هیچ گاه در کتب، مطبوعات و رسانه‌هایمان به رهبران اقلیت‌های دینی توهین نکرده ایم، و با توجه به فرهنگ غنی که در نظام جمهوری اسلامی است، چنین رفتاری رخ نخواهد داد و از آنها حمایتی فراتر از آنچه هست، در نظام می‌شود. در غرب برای برخی از رفتارهای مسلمانان از جمله رعایت حجاب قوانین و مقررات وجود دارد و آنها را ملزم به منع حجاب می‌کنند، به طوری که افراد محجبه، اجازه ورود به مدارس، دانشگاه و اماکن عمومی را ندارند.

جعفری گفت: برخی از کشورهای غربی به کانون‌های اسلام هراسی مبدل شده اند، آنها اگرچه در ظاهر یکسری آزادی‌ها به مسلمانان داده اند اما در باطن اصلا این‌گونه نیست. آنها در کشورهای غربی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و در مکان‌های عمومی که مسلمانان تردد می‌کنند، دوربین‌های بسیاری نصب شده و آنها را تحت نظارت دارند. در انگلیس مساجدی برای مسلمان‌ها ساخته شده که البته تحت حمایت اسلام وهابی یا همان اسلام عقل ستیز است و آزادی‌های به آنها داده شده تا مسلمانی که به وهابیت گرایش دارند، به راحتی در این اماکن تردد کنند که در نهایت این نوع اسلام، به داعش منتهی می‌شود.

ایشان در پایان افزود: هدف از بسط و گسترش تشیع در انگلستان، تفرقه انداختن میان شیعیان واقعی است و با این حربه می‌خواهند وحدت شیعیان را خدشه‌دار کنند. در حالی که تشیع واقعی به دنبال وحدت در جهان اسلام است که برخی از آن صحنه‌های واقعی معرفت و یگانگی را در میان مسلمانان به نمایش بگذارد. لذا مسلمانان باید بدانند که با همه توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی که دشمن در میان مسلمانان شیعه و سنی دنبال می‌کند، اگر آنها با هم متحد شوند، خواهند توانست که اهداف بسیاری را محقق کنند.

ارسال نظر
captcha