در این جلد رویدا‌ها و وقایع پیش از شروع نهضت مشروطه تا کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. جلد دوم که شامل رخداد‌های بعد از کودتای رضا خان تا سال ۱۳۴۸ است در دست تدوین قرار دارد.
به گزارش فرهنگ سدید؛ لزوم تبیین تاریخ معاصر ایران موجب شد تا مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت با تعریف پروژه‌ای با شیوه روایتگری، پرونده حدود یکصدسال از تاریخ معاصر ایران از دوره آغاز نهضت مشروطه تا سال‌های بعد از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را گشوده و به تشریح حوادث آن پرداخته است.

از آنجا که سیدحسن تقی‌زاده با عمر طولانی خود، نزدیک به هشتاد سال به طور فعال در این سال‌ها زیسته و در کوران حوادث این سال‌ها بوده و مسئولیت‌های بزرگی بر عهده داشته است، به عنوان راوی این حوادث و رویدا‌ها انتخاب شد و اینک جلد اوّل این کتاب منتشر شده است. در این جلد رویدا‌ها و وقایع پیش از شروع نهضت مشروطه تا کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. جلد دوم که شامل رخداد‌های بعد از کودتای رضا خان تا سال ۱۳۴۸ است در دست تدوین قرار دارد.

روایت‌های سید حسن تقی زاده در این کتاب کاملاً مستند است و گاه برای یک فراز آن چندین سند که نشان از متقن بودن آن دارد، ارائه شده است. تألیف جلد اوّل این کتاب بیش از یکسال زمان برده است.
 
کتاب «من تقی زاده هستم» منتشر شد
نویسنده این کتاب آقای علی معصومی است. این کتاب در قطع وزیری، در ۳۵۲ صفحه و با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان عرضه شده است.
ارسال نظر
captcha