پرونده ویژه «فرهنگ سدید» درباره رفتار متناقض برخی از رسانه‌ها در مواجهه با مفاسد اقتصادی- (۹)
وکیلی گفت: برخی از رسانه‌ها می توانند عاملی برای دامن زدن فساد باشند و این برخلاف روح آزاد بودن رسانه هاست.

به گزارش فرهنگ سدید، پیشتر در مطلبی با عنوان «وقتی رکن چهارم دموکراسی در خدمت مفسدان اقتصادی قرار می‌گیرد!» به موضوع رفتار متناقض برخی از رسانه ها در مواجهه با مفاسد اقتصادی اشاره شد. فرهنگ سدید در گفت‌وگوهای مختلفی با چهره‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای به ریشه‌یابی این موضوع و چرایی دروغ پردازی جریاناتی پرداخته است که در عین حال که رسانه را رکن چهارم دموکراسی می دانند، این ابزار مهم را در خلاف جهت حقوق مردم استفاده کرده و در اختیار مفسدان اقتصادی قرار می دهند. البته با توجه به اینکه چهره‌هایی که مخاطب گفت وگو قرار گرفته اند از جناح های مختلف فکری هستند طبیعتا نظرات آن‌ها نیز در موضوعاتی متفاوت است. فرهنگ سدید در نهمین گفت‌وگو از سلسله گفت‌وگوهای مورد اشاره به سراغ محمد وکیلی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه ابتکار، رفته است که در ادامه می‌آید:

 

چرا در مسئله اقتصادی پیشرفت کشور به‌صورت کند بوده و زیاد چشمگیر نیست؟

جمهوری اسلامی ازلحاظ سیاسی و فرهنگی توانست خوب کار کند و ازلحاظ سیاسی به‌صورت آزادانه مستقل شده‌ایم.  متأسفانه در مسئله اقتصاد اصل 44 قانون اساسی را خوب اجرا نکرده‌ایم.  زیرا در اصل 44 گفته‌شده است که باید اقتصاد را به مردم واگذار کنیم و نتوانسته‌ایم این را محقق سازیم. حکومت توانسته است به‌خوبی مردم را در عرصه‌های سیاسی وارد کند ولی هنوز نتوانسته است در اقتصاد وارد کرده و مشارکت دهد. این امر باعث شده است که در خصوصی‌سازی به مشکل بخوریم و با پدیده‌ای به نام خصولتی مواجه شده‌ایم که باز زیر نظر دولت است.

آیا در اقتصاد کشور رانت هست؟

در اقتصاد کشور مسئله‌ای به نام رانت وجود دارد و این مسئله را در عرصه خصوصی به‌ندرت می‌توان یافت ولی در عرصه دولتی بسیار زیاد است.

آیا رسانه‌ها می‌توانند به فساد دامن بزنند؟

برخی از رسانه‌ها می توانند عاملی به دامن زدن فساد باشند و این برخلاف روح آزاد بودن رسانه هاست.

پس چرا در روزنامه تحت امر شما از برخی مفاسد سابق رپورتاژ می‌رود ؟

وی به این سؤال پاسخ نداده و گوشی را قطع کردند.

ارسال نظر
captcha