با حضور سردار نقدی و صفار هرندی؛
مراسم رونمایی کتاب گلستان انقلاب با حضور سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش فرهنگ سدید؛ مراسم رونمایی کتاب گلستان انقلاب صبح امروز دوشنبه اول بهمن ماه با حضور سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حضور جمعی از خانواده شهدا در مرکز همایش بسیج صدا و سیما برگزار شد.
کتاب «گلستان انقلاب» در ۴۴۲ صفحه به همت بیش از ۳۰۰ اندیشمند، نخبه و کارشناسان حوزه‌های مختلف در قالب بیش از ۳ هزار گزاره، به معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی پرداخته است.
کتاب «گلستان انقلاب» رونمایی شد
 
برگزاری ۴۰ نشست شنبه‌های انقلاب و ۲۶ نشست استانی در راستای معرفی دستاورد‌های انقلاب/ رهبری، مردم وفادار و پایبندی به آرمان‌ها ۳ عامل پیشبرنده کشور

براساس این گزارش حسین امانلو دبیر اطلاع رسانی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی سال گذشته و با هدف تبیین دستاورد‌ها، خدمات و محصولات چهل ساله انقلاب اسلامی اغاز به کار کرد و در این راستا سه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، تحقیق و پژوهش و اجرایی تشکیل داد تا گزاره‌ها و دستاورد‌های انقلاب را جمع اوری و ارائه کند.
کتاب «گلستان انقلاب» رونمایی شد
وی ادامه داد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشت و امروز دیگر شاهد حضور خشایارشاه‌ها و کوروش‌ها در ایران نیستیم و نظامی تحت فرمان رهبری فقیه حاکم است که در برابر جبهه استکبار ایستاده و کشور را به پیش می‌برد.
امانلو تصریح کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال آوای شهید و شهادت در این مرز و بوم و جهان پیچیده است و امروز ارزش‌های والای انسانی از سرمنشاء انقلاب در جهان گسترش یافته است.
مسئول اطلاع رسانی جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیراسلامی گفت: آغاز به کار برنامه شنبه‌های انقلاب به همت جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی با حضور در خانه شهید خالقی پور، رقم خورد و پایان آن نیز با حضور خانواده‌های معظم شهدا همراه است و امیدواریم راهی به کربلای شهدا یابیم و در خیل آنان وارد شویم.
وی با بیان اینکه اواخر فروردین ماه در منزل شهید خالقی پور برنامه شنبه‌های انقلاب آغاز شد؛ افزود: تاکنون ۴۰ نشست در راستای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف برگزار شده است. ۲۶ نشست نیز به صورت استانی در همین راستا برگزار شده است.
امانلو تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های جنبش مردمی، برگزاری ۴۰ دیدار با یاران با وفای امام خمینی (ره) است که این افراد سال‌ها برای انقلاب تلاش کردند و در زندان به سر بردند و امروز نیز وفادار به راه و آرمان ایشان باقی مانده اند که البته این یاران باید مورد توجه قرار گیرند. در این راستا از دولت مردان درخواست می‌کنیم که شیبانی‌ها را دریابند.
مسئول اطلاع رسانی جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیراسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز انقلاب به پیش می‌رود به جهت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، مردم وفادار انقلاب و پایبندی به آرمان‌ها و اهداف است که امیدواریم از این مسیر بازنگردیم.
 
 
دشمن در دومین چهل سال انقلاب اسلامی بیش از پیش ضربه خواهد خورد/ شنبه‌های انقلاب مصداق بارز فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری است/ انقلاب اسلامی در چهل سالگی به هیچ وجه محافظه کار نشده است بلکه به شدت جوان است/ پیام انقلاب اسلامی همچون عطر گل یاس در دل‌های همسایگان نفوذ کرده است

در ادامه این مراسم صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن قدردانی از انعکاس و بازنمایی شایستگی هایی که از رهگذر انقلاب در کشور و جهان رخ داده است؛ اظهارداشت: حجاب‌های گوناگونی مانع شده تا دستاوردهای انقلاب امروز دیده نشود که این تلاش شایسته موجب دفع آنان شد و محصول نهایی شنبه‌های انقلاب که کتاب گلستان شد؛ در راستای این معرفی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
کتاب «گلستان انقلاب» رونمایی شد

وی با بیان اینکه عطر گلستان مشام جان ها را می نوازد؛ افزود: سال‌ها قبل در حیات منزل ما باغچه‌ای قرار داشت که گلی یاس در آن کاشته شد بعدها این گل رویید و در کنار آن نهال‌ها و بوته‌های بسیار یاس رشد کرد که از بوی آن نه تنها ساکنان خانه لذت می بردند بلکه همسایه‌ها و حتی رهگذران هم استفاده می کردند؛ انقلاب اسلامی نیز اینگونه است که روزی نهال کوچک آن توسط باغبان حکیم غرس شد و امروز از این گلستان علاوه بر ساکنان ایران، بسیاری از همسایگان نیز استفاده می کنند.
صفارهرندی ادامه داد: انقلاب اسلامی در چهل سالگی به شدت جوان است، چهل سالگی سن دست به عصا بودن است اما انقلاب هیچگاه اینگونه نیست و محافظه کار نشده است بلکه کار جوانانه انجام می‌دهد و دست دیگران را می‌گیرد و آنان را دل داری می‌دهد مانند کوهنورد باتجربه‌ای که در مسیر رسیدن به قله به افراد در راه مانده کمک می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انقلاب اسلامی الهام بخش و تقویت کننده انگیزه آزادی خواهان و مددکار دیگر کشورها است. اگر ایران در جایی حاضر شد به خواسته خود آن کشور بوده است و انقلاب اسلامی هیچگاه راهزنی نکرده است بلکه با استقبال کشور‌ها در آنجا حاضر شده است نه مانند دیگرانی که دزدانه، نیمه شب از ترس مردم در پایگاه دور افتاده خود در عراق حاضر می‌شوند و از غلط خود می‌گویند که هفت هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرده‌اند.
وی افزود: سردار سلیمانی ما علی الدوام مورد استقبال مردم عراق است این فاصله میان مسئولان ما و مسئولان امریکایی نشان می‌دهد که حضور ما از جنس گل یاس است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم ایران، چون غرق در این کلستان هستند و یا درگیر برخی مشکلات و موانع هستند که البته نقد آن‌ها به حق است و باید چاره شود؛ دستاورد‌های انقلاب اسلامی را مشاهده نمی‌کنند البته چاره مشلات دست خودماست و افرادی که برای حل آن به سمت بیگانگان می‌روند خطا می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حقانیت انقلاب همین بس که شدت دشمنی‌ها با این انقلاب بی سابقه است و همچنین دشمنان با تشکیل القاعده، داعش النصره و... در پی تولید بدل‌هایی برای این انقلاب هستند.
صفارهرندی اضافه کرد: استکبار خبیث زمانی که مشاهده کرد شعار اسلام طلبانه و آزادی خواهانه مورد استقبال است، مخلوقاتی همچون القاعده، داعش و النصره را به عنوان بدل‌هایی از انقلاب اسلامی ایجاد کرد که بسیار زود با شکست مواجه شد و نگاه گوهرشناس جهانیان آنان را شناسایی کرد.
وی گفت: انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که در میان جهانیان خودنمایی، دل ربایی و یارگیری دارد، انقلاب اسلامی چشم‌های جهانیان را حتی افرادی خارج از گفتمان دینی را که فطرت انسانی بیداری دارند، جذب خود خود کرده است البته دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه‌ها تعطیل است و ابزار رسانه‌ای و افراد پای کار برای تلاش در این زمینه‌ها نداریم بلکه پیام انقلاب این اثرگذاری‌ها را داشته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری نشست شنبه‌های انقلاب به منظور پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در نهایت تدوین کتاب گلستان انقلاب در راستای معرفی دستاورد‌ها مصداق بارز آتش به اختیاری است که مقام معظم رهبری فرمودند.
صفار هرندی تصریح کرد: این انقلاب بر دوش افرادی همچون شهید اندرزگو از این خانه به آن خانه کشیده شد و دائم در تکاپو بود تا به پیروزی رسید و امروز وارث شهدای انقلاب، شهدایی همچون شهید حدادیان هستند که نشان می‌دهد پیام انقلاب به درستی منتقل شده است و انقلاب ما ماندنی است، زیرا محصور نشد و زایش داشت و مهمترین ثمرات آن شهدا هستند که کار‌های بزرگ انجام داده‌اند.
عضور مجمع تشخیص مصلح نظام در پایان خاطرنشان کرد: امروز آغاز حیات دومین چهل سال انقلاب اسلامی است که با قدرت به سمت آن حرکت می‌کنیم و ان شاء الله دشمن در این چهل سال دوم بیشتر ضربه خواهد خورد.
 
 
پیاده سازی احکام اسلام، هدف اصلی مبارزان واقعی انقلاب بود/ شهدای انقلاب آرزوی مشاهده حکومت ولی فقیه را داشتند
 
حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو فرزند شهید اندرزگو از شهدای انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهارداشت: شهید از سال ۴۳ بعد از اعدام انقلابی حسن بن منصور وارد زندگی چریکی شدند و تا سال ۵۷ ساواک برای دستگیری ایشان پرونده را مفتوح گذاشت، اما این دستگیری آرزوی دست نیافتنی برای آنان شده بود.
وی ادامه داد: مبارزین واقعی انقلاب عقیده داشتند که باید احکام اسلام در کشور پیاده شود لذا با افرادی که بعد‌ها در قالب گروه‌های مجاهدین خلق و منافقین به فعالیت پرداختند تفاوت داشند که این تفاوت‌ها و اهداف باید برای نسل‌های جوان بیان شود.
فرزند شهید اندرزگو تصریح کرد: این شهید در سال ۵۷ و با زبان روزه به شهادت رسید و عوامل ساواک بدن ایشان را به ساختمان فعلی موزه عبرت منتقل کردند تا به دیگران مبارزان انقلابی نشان دهند که بزرگ آنان را دستگیر کرده اند.
کتاب «گلستان انقلاب» رونمایی شد

وی گفت: بسیاری از شهیدان انقلاب اسلامی آرزوی مشاهده این انقلاب را داشتند، آنان دورانی را دیدند که شاه این کشور لیوان مشروبش را به لیوان مشروب رئیس جمهور آمریکا می‌زد و این کشور را می‌فروخت لذا آروز داشتند رهبری فقیه را حاکم بر این کشور ببینند، ان شاء الله قدر بدانیم این نعمت را و خون شهدا را پاس بداریم.
 
 
آن گونه عمل خواهیم کرد که به نفع اسلام و نظام باشد

پدر شهید حدادیان نیز در این مراسم اظهارداشت: فتنه دراویش حدود ۳۴ روز در کشور رقم خورد و سپاه و بسیج برای مقابله با آن در تلاش بودند و شهید نیز هرروز در این منطقه حاضر می‌شد.
کتاب «گلستان انقلاب» رونمایی شد

وی ادامه داد: روزی از شهید پرسیدند در این ماجرا اگر زمانی از فرماندهان خود دور باشید و دسترسی نباشد چگونه عمل می‌کنید و شهید پاسخ داد ما آتش با اختیار هستیم و آن گونه عمل می‌کنیم که به نفع اسلام و نظام باشد و زمانی که مقام معظم رهبری به منزل ما تشریف آوردند این خاطره را برای معظم له نقل کردم و ایشان فرمودند؛ چه تعبیری بهتر از این برای یک جوان ۲۲ ساله است.
مادر شهید حدادیان نیز در این مراسم با اشاره به آخرین اشک‌های این شهید تصریح کرد: شهید حدادیان در ایام فاطمیه سال گذشته و سحرگاه سوم جمادی الثانی به شهادت رسید و آخرین اشک هایش نیز برای شهادت حضرت زهرا (س) بود.
در پایان این مراسم، با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صفار هرندی عضور مجمع تشخص مصلحت نظام، سرکار خانم خزعلی از فرزند شهید اندرزگو از شهدای انقلاب اسلامی، مادر شهیدان خالقی پور از شهدای دوران دفاع مقدس و خانواده شهید محمدحسین حدادیان از شهدای مبارزه با فتنه و فرقه‌های ضاله تجلیل شد.
کتاب «گلستان انقلاب» رونمایی شد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
فایلش را منتشر نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس فتحی
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
با عرض سلام. کاری عالی و ضروری است. اگر بگوییم این کار خود انقلابی در انقلاب است، اغراق نیست. حفظ خون شهیدان به همین کارها وابسته است.
خدا پاداش خیرتان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس فتحی
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
لطفا بفرمایید چطور می توانیم کتاب «گلستان انقلاب» را تهیه کنیم و یا از پایگاه شما نسخة الکترونیکی آن را بگیریم؟ 093****** متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
احسنت
بسیار خبر خوشی بود.
مشتاقانه دنبال تهیه این کتاب خواهم بود.
در کنار متاب ازشمند صعود چهل ساله / کتاب گام ها و درنگ ها / کتاب ایران بیست ، این اثر هم می تواند گره های ذهنی مردم را باز کند.
ارسال نظر
captcha