ضرورت توجه به هشدار مقام معظم رهبری درباره فتنه احتمالی در سال ۹۸ (بخش پایانی)
هوشمندی سیاسی و حوادث اطراف کشور حکم می‌کند به وحدت ملی و انسجام اسلامی همت بگماریم و نگذاریم لجاجت، گمراهی و جاه طلبی، ما را در ریل راهبرد‌های آمریکا در منطقه و جهان بیندازد. بازخوانی فتنه ۸۸ به ما کمک می‌کند خود را برای مقابله با فتنه‌های بعدی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در منطقه و جهان، آماده کنیم.
به گزارش فرهنگ سدید؛ اگرچه نقشه دشمن لو رفته است، اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند، زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند، اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد. (گزیده سخنان مقام معظم رهبری ۲۱ /آذر/ ۱۳۹۷)
«مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و چندین شعار دیگر شعار‌های شورش‌های هشت‌ماهه سال ۸۸ بود که ماهیت اصلی اغتشاشگران و حامیانش را تا ابد نشان داد. البته این شعار‌ها محوریت ماهیت هر فتنه و حیله‌ای است که دشمنان انقلاب تا کنون برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مراقب فتنه‌های بعدی باشیم
با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب که همواره با بینش دقیق تحرکات و فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داخلی و خارجی را بررسی می‌کنند، دشمن در صدد است تا ناکامی‌های خود در فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ را جبران کند.
قطعا ساختار فتنه‌های آینده با دو فتنه قبلی متفاوت خواهد بود، اما هر سه ماجرا یک شباهت قوی دارد و آن این است که هر سه با درایت رهبری و حمایت و پشتیبانی مردم از، ولی فقیه خنثی شده و خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «هر فتنه‌ای که به وجود بیاید بر اساس اهداف و عواملی است که آثاری هم در جامعه دارد.»
وی ادامه می‌دهد: «اصولا عوامل فتنه از ناحیه جریانات باطل و شیطانی است که در مقابل حرکت حق مردمی سامان پیدا می‌کند و این فتنه‌ها هم کمیت داشته و هم مسائلی در ارتباط با محتوای شیطانی دارد که جامعه را به تردید وا می‌دارد، فتنه گران تلاش می‌کنند با شکاف در دل جامعه اختلافات، بد دلی و بدبینی به مسئولین رسمی کشور از سوی مردم را رقم بزنند.»
حجت‌الاسلام سالک می‌افزاید: «عوامل فتنه تلاش می‌کنند با هر ابزاری به اهداف شیطانی خود برسند، جنگ نرم مانند جریانات تبلیغاتی وسیع و به کارگیری افراد، فشار اقتصادی و جریانات انحراف سیاسی.»
عضو کمیسیون فرهنگی تاکید می‌کند: «بی‌تردید روشنگری از ناحیه کسانی که آگاه به فتنه هستند از جمله خواص برای توده مردم و مستند سازی در این زمینه بسیار مهم بوده، چرا که فتنه مخلوطی از حق و باطل است که امیرالمومنین (ع) در این رابطه می‌فرمایند: فتنه گران بخشی از حق و بخشی از باطل را می‌گیرند و ممزوج می‌کنند و تحویل جامعه می‌دهند.»
وی تاکید می‌کند: «قدرت تشخیص افراد نسبت به فتنه بستگی به رشد و بصیرت و آگاهی آن‌ها دارد بنابراین کسی که محور این بصیرت و آگاهی است و قدرت ضربه زدن به افراد و ماهیت فتنه را دارد رهبری است.»
حجت‌الاسلام سالک با‌اشاره به اینکه ما در فتنه ۷۸ و ۸۸ شاهد بودیم مقام معظم رهبری با قدرت، تدبیر ومدیریت قوی توانستند چشم فتنه را در آورند و در برابر خواسته‌های عناصر فتنه به هیچ وجه تسلیم نشدند، می‌گوید: «فتنه گران در سال ۸۸ بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند تا انتخابات دیگری برگزار شود، اما رهبری در برابر آن‌ها ایستادند و حتی ۵ روز به شورای نگهبان مهلت دادند تا هرکسی اعتراض دارد به صورت قانونی موضوع بررسی شود، اما چیزی نتوانستند بیابند که در انتخابات تقلب شده است.»
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح می‌کند: «تقلب در انتخابات بهانه بود دقیقا همان حرکتی که جریان فتنه گران جهان برای کشور‌هایی مانند گرجستان پیاده کرده و با تزریق بیش از ۱۰ میلیارد دلار حکومت عوض کردند البته فکر می‌کردند در ایران هم می‌توانند این سناریو را تکرار کنند، اما به دلیل بیداری و هوشیاری ملتی که پشت سر رهبری ایستاده بود نتوانستند کاری از پیش ببرند.»
وی می‌افزاید: «حماسه ۹ دی برگ زرینی از بصیرت بینایی ملت ایران است و امیدواریم در فتنه آینده که مقام معظم رهبری فرمودند: فتنه بزرگ تری در راه است با قدرت در برابر آن بایستیم و با هوشیاری آن را خنثی کنیم.»

فتنه اقتصادی زمینه‌ساز مقاصد شوم‌تر
عده‌ای از شکست خوردگان فتنه ۸۸ را سران فتنه می‌دانند در حالی که آنان بازیچه‌ها و اصحاب فتنه بوده و سران فتنه، سرویس‌های جاسوسی نظام استکبار به خصوص آمریکا، انگلستان و فرانسه بودند.
امروز برای پیشگیری از فتنه‌های بزرگ‌تر باید ابعاد، اهداف و ابزار‌های فتنه ۸۸ مورد بازخوانی و تشریح قرار گیرد، قطعا خاستگاه فتنه امروز از یک سو و فشار اقتصادی از سویی جریان انحرافی است همانطور که می‌بینیم سرویس‌ها و شبکه‌های دشمن در ربط دادن مشکلات و مفاسد به اصل نظام و رهبری میدان‌دار هستند.
به گفته دبیر ستاد حقوق بشر؛ سؤال این است که اوضاع اقتصادی ما چرا به اینجا رسیده و وضعیت آینده آن چگونه می‌شود؛ باید پاسخ داد وضعیت اقتصادی فعلی ما شامل یک فتنه تمام عیار است که بر عوارض ناشی از ناکارآمدی سوار شده است.
محمد جواد لاریجانی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اعلام کرد: این فتنه اقتصادی نمونه‌های بسیار دقیقی دارد که نشان می‌دهد همانند فتنه ۸۸ است، مثلا آن زمان قصد داشتند به بهانه انتخابات مردم را به خیابان بکشانند و در فتنه اقتصادی قصد دارند که مردم را به بهانه معیشت به خیابان بکشند، آنجا به دروغ می‌گفتند رای ما کو اینجا مثلا بگویند پول و ارز ما کو؟
وی گفت: اکنون طوری شده است که در روزنامه‌های دولتی هم علت این مفاسد اقتصادی را چنین می‌دانند که قانون اساسی باید تغییر کند یا مثلا اکنون باید رفراندم شود، دقیقا امثال این حرف‌ها در فتنه ۸۸ هم تکرار می‌شد. هر یک از این دو پدیده راهکار خود را دارد؛ با فتنه یک نوع برخورد لازم است و با عوارض ناکارآمدی نوعی دیگر!
به گفته تحلیلگران اگر رمز فتنه ۷۸‌اشتباهی در خوابگاه دانشگاه و رمز فتنه ۸۸ تقلب در انتخابات بود، اکنون به‌نظر می‌رسد دشمن به‌دنبال پیگیری فتنه از بستر اقتصادی است.

از نفوذ غافل نشویم
یکی از راه‌های نفوذ اقتصادی دشمن در کشور دخالت در تصمیمات اقتصادی است که این دخالت گاهی در تصمیم گیری و گاهی در تصمیم‌سازی اتفاق می‌افتد.
نفوذ در تصمیم‌گیری به این معناست که دشمن در بدنه تصمیم گیری کشور نفوذ کند و وابستگان به دشمن مستقیم در بدنه اجرایی کشور تصمیم گیری کنند. ولی شایع‌ترین نوع نفوذ اقتصادی دشمن، از راه تصمیم سازی است که شیوه‌ای غیرمستقیم است.
از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام و ایجاد بازی روانی با تحریم‌های نیامده، سیاست‌های غلط بانک مرکزی و بحران ارزی و دست روی دست گذاشتن دولت نسبت به اوضاع نابه سامان اقتصادی باعث شد تا دشمن خیال کند پروژه تابستان داغ ۹۷ اهداف پنهانیشان را تامین می‌کند.
در دو فتنه گذشته تو دهنی بزرگ را از رهبری و مردم خوردند، بنابراین فتنه سوم را جوری چیده‌اند تا رهبری نشانه باشد و مردم در نقش معترضین!
کارشناسان سیاسی و دلسوزان معتقدند نمونه تلاش برای ایجاد شکاف میان مردم و رهبری را در برجام دیدیم، دشمن بر این باور بود که مقام معظم رهبری با خواسته‌های رئیس جمهور مخالفت خواهد کرد و این مخالفت سبب خواهد شد بخشی از جامعه، رهبری نظام را مانع اصلی گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا و رفع تحریم‌ها و حل مشکلات مردم دانسته و این فضای مسموم و دوقطبی در بالاترین سطح جامعه شکل گرفته و مردم را رودرروی رهبری قرار خواهد داد و به این ترتیب زود‌تر از موعد مقرر به مقاصد خود دست خواهند یافت، لیکن هوشمندی مقام معظم رهبری توطئه خائنانه آنان را خنثی کرده و سبب اتحاد بیشتر جامعه و درک مشترک آنان نسبت به بدعهدی و فریب کاری و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی فتنه ۹۸ را از زاویه نفوذ می‌نگرد می‌گوید: «فتنه ۹۸ یعنی قصد فتنه گران مبنی بر استحاله نظام از طریق استمرار خط نفوذ در مجلس شورای اسلامی با کلیدی که از کمیسون شورا‌های مجلس و طرحی که برخی نمایندگان دانسته یا نادانسته در این کمیسیون تصویب کردند که اگر قانونی شود افرادی که هیچ اعتقادی به ایران و دین و انقلاب و ارزش‌ها ندارند می‌توانند نماینده مردم شوند!.»
وی ادامه می‌دهد: «هرکسی ولو جاسوس رسمی دشمنان ایران و نظام سلطه هم باشند می‌توانند وارد مجلس شوند، چراکه به نام استانی شدن انتخابات می‌خواهند عناصر بدخواه مردم ایران را برای تصمیم گیری و تصمیم سازی وارد خانه ملت کنند.»
حاجی دلیگانی می‌افزاید: «دشمنان به دنبال این هستند با فشار اقتصادی بر مردم، آن‌ها را خسته و به زعم خودشان از ادامه راه انقلاب پشیمان و منصرف کرده و در تلاش‌اند فشار اقتصادی را بیشتر کنند، در این میان نقش نفوذی‌ها نقش کاملا تعیین شده‌ای است و تا الان هم بخش اعظمی از کارشان را انجام دادند و برای خسته کردن مردم از بالابردن قیمت ارز تورم افسار گسیخته، افزایش نقدینگی و سود مرکب در بانک‌ها به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و با به بیکاری رساندن افراد مسئول، دست روی دست نگه داشتن مسئولین مربوطه و به در کردن افراد کارآمد تلاش می‌کنند که وضعیت را از اینکه هست بدتر کنند.»
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه می‌کند: «دشمنان تلاش خواهند کرد با القا نادرست اینکه قوه قضائیه با سرمایه‌گذار، سرمایه‌دار و تاجر برخورد می‌کند افرادی که سالم در چرخه اقتصادی تلاش می‌کنند را به حاشیه رانده و آن‌ها را از کار به نفع کشور منصرف کنند.»
وی ادامه می‌دهد: «اکنون که تحریم‌های عجولانه آمریکایی به نتیجه نرسید تلاش می‌کنند با سیاست انگلیسی‌ها و به دست عناصر نفوذی با طرح مسائلی مانند جمهوری تمام عیار و با تجزیه و تحلیل و ارائه مدل‌هایی مانند مدل رمانی، شوروی و چین علیه خط قرمز‌هایی که امام خمینی هم آن را تعیین کردند عبور کرده و مردم را از قطار انقلاب پیاده کنند. "
حاجی دلیگانی خاطرنشان می‌کند: «فتنه گران تلاش می‌کنند هر کسی را که در نظام خدمت صادقانه انجام می‌دهد را با هر روش ممکن کنار بزنند.»

التزام به رهبری و خاموشی هر فتنه
هوشمندی سیاسی و حوادث اطراف کشور حکم می‌کند به وحدت ملی و انسجام اسلامی همت بگماریم و نگذاریم لجاجت، گمراهی و جاه طلبی، ما را در ریل راهبرد‌های آمریکا در منطقه و جهان بیندازد. بازخوانی فتنه ۸۸ به ما کمک می‌کند خود را برای مقابله با فتنه‌های بعدی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در منطقه و جهان، آماده کنیم.
تمامی فتنه‌های براندازی در کشور‌های مختلف و از جمله ایران، با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و به ویژه شیطان بزرگ و عوامل داخلی آنان صورت گرفته و مشخصاً در مورد ایران؛ علت شکست فتنه گران پیچیدگی و یا سادگی فتنه‌های پیشین نبوده، بلکه یکی از علل مهم شکست آنان بی‌توجهی به نقاط قوت نظام سیاسی و مردم ایران بوده است.
هرگاه دردی گفته شد درمانش هم به مراتب ارائه شد، فتنه اگر در زمینه اقتصادی باشد قطعا فرامین اقتصاد مقاومتی می‌تواند آن را بخشکاند و با هم دلی سیاسی و التزام به رهبری دست هر منافق و بدخواهی کوتاه خواهد شد به ویژه اکنون که دشمن به شدت در تلاش است تا میان مردم و رهبری شکاف بیاندازد باید این التزام را بیش از پیش برخود واجب بدانیم.
منبع: کیهان
ارسال نظر
captcha